Ende März erschien der lang erwartete Bloodhound DLC für theHunter: Call of the Wild. Die Hunde-Erweiterung sorgt seitdem für viel Freude und tolle Jagdmomente zusammen mit dem neuen Vierbeiner. Nun räumen die Entwickler Expansive Worlds allerdings ein, dass der Release leider nicht so glattlief, wie man sich erhofft hatte.
Probleme gab es besonders bei der Fährtensuche des Hundes. Dieser fing ab Tracker Level 15 an, sich komisch zu bewegen. Auch bei der Wertung von erlegten Tieren im Kodex kam es zu Ungereimtheiten. Es wurde vermehrt berichtet, dass Tiere mit Silberwertung als Gold und auch alle anderen Wertung zu hoch angezeigt wurden.
Mit dem letzten schnellen (Message From the Developers) Update sollten nun zwar die meisten Probleme behoben sein, die Entwickler räumen aber ein, dass es immer noch zu kleinen und vielleicht neuen Fehlern kommen kann. Dafür entschuldigte sich das Team in einem Blogpost und versprach baldige Besserung. Ein weiteres Update soll schnellstmöglich erscheinen.
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An diesen Fixes arbeitet das Team aktuell (englisch):
Highlights:
- Fix so that Diamond Whitetail Deer no longer weigh more than 100kg;
- Fix so Backpacks are no longer visible in first person camera;
- Fix the slow motion bug for Dog at tracker level 1 and 16;
- Fix the crash when user orders the dog to track within 50m of a rabbit corpse;
- Fix the issue of tents disappearing with an active dog nearby when user resumes gameplay after quitting to main menu;
- Fix so that animal corpses will no longer be invisible after walking outside of render range and back.
- Fix the issue of missing antlers on the trophies in the Trophy Lodge
- Fix the issue of ATV lights turning on/off at night time when 3rd person camera is toggled;
Additional:
Animals & Environment
- Rework the spawning rates for Geese and Ducks
- Investigate reports of the disappearing of Great One Whitetails that previously existed in the reserve’s animal population after restarting the game
- Improve the delay when the Bloodhound notifies the player of a harvested animal;
- Fix the problem of audio persisting from bushes after walking through them;
Weapons, Gear, & Character
- Fix so Dog will not push/ block the user’s character anymore;
- Fix so Huntermate screen will not appear transparent after switching reserves now;
- Fix the issue where a scope becomes invisible for a weapon while switching ammo types;
- Fix the issue of a sight disappearing on bows after switching to a different arrow type;
- Fix the issue with Rangefinder bow sight not displaying range or aim dots;
- [XB1] Fix the issue of user’s character sliding/drifting during gameplay when controller is reconnected after being disconnected;
- Fix the issue when toggling run on a controller caused the character to stop when auto-walk is enabled;
User Interface & Multiplayer
- Remove the black circle which appears around the waypoint marker;
- Remove & update the placeholder text in My Dogs tab when user does not own any dog;
- Fix the dog status icon while tracking live prey;
- Fix so the effective range stats for rifle ammo no longer display low values in store and inventory;
Miscellaneous
- Fix so user will be able to pet their dog in the Trophy Lodge;
- Fix so Dog will gain a portion of total XP when starting to track a harvest and the rest of XP will be added when harvest is found;
Mehr zu Spiel findet ihr hier: theHunter Call of the Wild News